Nieuwsbrief juni/juli 2024

Uitslagen Midzomeravondpartij

Het was twijfelachtig wat weer betreft maar ondanks de dreigende regen toch doorgezet. Dat pakte goed uit, halverwege de wedstrijd werd het droog en mooi kaatsweer met helemaal geen wind.

De eerste keer met de zachte bal, wat hebben we een plezier gehad. Veel tussenspel en interacties en met 4 partuur een halve competitie gespeeld, iedereen drie keer kaatsen in een lijst met A en B door elkaar.

Ongeveer 21.30 kon de voorzitter de prijzen uitreiken. Dit gaat zeker een vervolg krijgen werd al evaluerend benadrukt, het zal niet de laatste keer zijn dat we spelen met de zachte bal variant.

A en B klasse 4 partuur;

1ste prijs: Gerben Staphorsius, Jacob de Jong en Rob Deinium

2de prijs: Jouke de Jong, Tyron Deinum en Kees Sikkema

Op initiatief van KV Flevoland is de FBA afd. in Alkmaar met de zachte bal gekaatst ook hier veel lovende worden voor deze variant van spelen.

Dronten had even kunnen oefenen en won deze afdelings-partij.

1ste prijs afd. Dronten met Jouke de Jong, Arjen Staphorsius en Willem Rienks

2de prijs Afdeling Hilversum en 3de werd Afdeling Amsterdam.

Bij de B-klasse del werd ook succes geboekt door leden van KV Flevoland. Vier partuur in wisselende samenstelling,

Overall winnaar werd Tyron Deinum die zijn krans bij zijn opa om de nek hing, een ontroerend gebaar, hulde Tyron.

Nog een 1ste prijs ging naar Sieger Siderius en Frans de Jong, Jelle de Jong pakte nog een 2de prijs en Kees Sikkema nog een 3de prijs. Er werd met veel prijzen en kransen terug gekeerd naar Dronten.

Agenda KV Flevoland, volgende ledenpartij zaterdag 7 september de Worst partij, zet het in de agenda.

FBA-wedstrijdkalender,

13 juli           FBA Groningen       DEL A en B-klasse